Astronomia i Astrofísica

En aquest grup es desenvolupen dues línies d'investigació principals. D'una banda, la d'Altes Energies es dedica a l'estudi d'estels binaris de rajos X, i d'altra banda es troba la línia d'Astronomia Planetària, que se centra en el desenvolupament de models físicomatemàtics dels processos col·lisionals en cascada.

El grup està vinculat al disseny i construcció del satèl·lit INTEGRAL (International Gamma Ray Astrophysics Laboratory) de l'Agència Europea de l'Espai, i col·labora en projectes internacionals orientats al descobriment i seguiment d'Objectes Transneptunians, i la cerca de planetes nans.

• Membres del Grup
NOM EMAIL
Benavidez, Paula Gabriela - CV paula.benavidez@ua.es
Campo Bagatín, Adriano - CV adriano@dfists.ua.es
Rodes Roca, José Joaquín - CV rodes@dfists.ua.es
Torrejón Vázquez, José Miguel - CV - RESPONSABLE jmt@ua.es
Martínez Chicharro, María - CV maria.chicharro@ua.es

• Línies d'investigació

- Estudi de poblacions estel·lars en la galàxia i en els Núvols de Magallanes.
- Estudi de sistemes binaris de rajos X de gran massa.
- Estudi físic i realització de models numèrics de sistemes de cossos menors del sistema solar (asteroides i cometes).
- Seguiment d'objectes transneptunians a través d'observacions astronòmiques.