Astronomia i Astrofísica

En aquest grup es desenvolupen dues línies d'investigació principals. D'una banda, la d'Altes Energies es dedica a l'estudi d'estels binaris de rajos X, i d'altra banda es troba la línia d'Astronomia Planetària, que se centra en el desenvolupament de models físicomatemàtics dels processos col·lisionals en cascada.

El grup està vinculat al disseny i construcció del satèl·lit INTEGRAL (International Gamma Ray Astrophysics Laboratory) de l'Agència Europea de l'Espai, i col·labora en projectes internacionals orientats al descobriment i seguiment d'Objectes Transneptunians, i la cerca de planetes nans.

• Membres del Grup

- Benavidez, Paula Gabriela
       - Bernabeu Pastor, J. Guillermo
       - Campo Bagatín, Adriano-
       - Rodes Roca, José Joaquín
       - Torrejón Vázquez, José Miguel
       - Martínez Chicharro, María
       - Merino Alonso, Pablo Eleazar

• Línies d'investigació

- Estudi de poblacions estel·lars en la galàxia i en els Núvols de Magallanes.
- Estudi de sistemes binaris de rajos X de gran massa.
- Estudi físic i realització de models numèrics de sistemes de cossos menors del sistema solar (asteroides i estels).
- Seguiment d'objectes transneptunians a través d'observacions astronòmiques.

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464