Enginyeria i Risc Sísmic

El grup de Sismologia, Risc Sísmic i Processament del Senyal en Fenòmens Naturals té els seus orígens l'any 1993 amb la posada en marxa  de la xarxa de microsismicitad de la província d'Alacant.

El constant esforç realitzat per la xarxa en l'ús de noves tecnologies d'adquisició, transmissió i processament de senyals ha propiciat l'engegada de determinades línies d'investigació per a conèixer millor els fenòmens sísmics d'aquesta zona, les taxes anuals de sismicitat i la seua distribució espacial, així com la resposta del sòl davant esdeveniments sísmics.

Dins dels seus treballs, destaca l'elaboració d'un estudi sobre la perillositat sísmica a la Comunitat Valenciana enclavat dins dels diferents projectes d'investigació que s'han desenvolupat per a la Generalitat. També col·laboren amb centres internacionals com NORSAR (Noruega) i GFZ-Postdam (Alemanya).

• Membres del Grup

- Galiana Merino, Juan José
     - Giner Caturla, José Juan
     - Molina Palacios, Sergio