Òptica i Percepció Visual

El grup d'Òptica i Percepció Visual desenvolupa la seua activitat en els camps de l'Òptica visual i de la Percepció visual. D'una banda s'estudien models òptic-geomètrics que tracten d'explicar processos relacionats amb el sistema visual i les seues possibles compensacions, i al mateix temps es procedeix a experimentar la validesa i l'abast d'aquests models. A partir d'aquests models podem analitzar una àmplia gamma de proves optomètriques des de diferents punts de vista, en particular posant l'accent en la precisió de les mesures que amb elles s'obtenen. D'altra banda, s'estudia la percepció visual, és a dir, el procés de codificació, anàlisi i interpretació en el cervell de la informació arreplegada en retina. En aquesta línia es duen a terme estudis que posen de manifest les capacitats visuals mitjançant l'ús d'experiments psicofísics, en els quals s'obté la resposta del subjecte a estímuls visuals les característiques físiques dels quals estan perfectament definides i controlades. La percepció visual, com a resultat de la integració de tota la informació visual que arriba al cervell, s'aplica per exemple al diagnòstic clínic de diverses patologies, tant d'origen visual com de caràcter general.

• Membres del Grup

- Caballero Caballero, María Teresa
           - Camps Sanchis, Vicente Jesús
           - De Fez Sáiz, María Dolores