Institut Universitari de Física Aplicada a les Ciències i les Tecnologies - Notícies publicades en Abril, 2018

2010 / 2011 / 2012 / 2013 / 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020
Notícies publicades en Abril, 2018
  • Dimarts, 24
  • colorant

Nous colorants naturals capaços de millorar les propietats òptiques, tèrmiques i mecàniques de múltiples materials.

El Grup de Recerca Visió i Color del IUFACyT desenvolupa un nou procediment per a obtenir nanopigments naturals i innocus per a la salut humana.
    Ofereixen mé resistència i una àmplia gamma de colors per ara productes com a cosmètics, calçat, materials de construcció, mobles o joguets, entre d'altres.
  • Divendres, 20
  • Dia internacional de la llum

James Clerk Maxwell: l'home que va canviar el món per sempre

El pròxim dia 3 de maig de 2018, a les 11:30 i amb motiu del Dia Internacional de la Llum, el professor Augusto Beléndez, catedràtic de Física Aplicada i investigador del IUFACyT, impartirà la conferència "James Clerk Maxwell: l'home que va canviar el món per sempre", la catorzena del Cicle Col·loquis de Física (Ciència d'Avui) del Departament de Física Aplicada de la UA. La conferència, que ha sigut també organitzada per la Coordinació Acadèmica del Grau en Física de la Facultat de Ciències de la UA, tindrà lloc en la Sala de Juntes situada en la Fase II de la Facultat de Ciències de la Universitat d'Alacant.

• Dimecres, 18
  • lent multifocal

La UA patenta una lent de contacte multifocal més personalitzada per a corregir la presbícia.

Investigadors de la Universitat d'Alacant han desenvolupat una nova lent de contacte multifocal per a corregir la presbícia o vista cansada amb un disseny més personalitzat segons les necessitats específiques de cada usuari i que es recolza en la part blanca de l'ull (escleròtica).

Concretament, el Grup de Recerca d'Òptica i Percepció Visual del IUFACiT ha patentat aquesta lent de contacte, denominada 'Presbycustom' i altament permeable al gas, que suposa "una novetat a nivell internacional", assegura l'investigador de la UA, David Piñero.