Institut Universitari de Física Aplicada a les Ciències i les Tecnologies - Notícies publicades en Febrer, 2021

2010 / 2011 / 2012 / 2013 / 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 2021
Gener / Febrer / Març / Abril / Maig / Juny / Juliol / Agost / Setembre
Notícies publicades en Febrer, 2021
  • Dijous, 25
  • Aimatge biomèdica

conferencia "Imatge biomèdica: més enllà de la microscòpia".

El dilluns que ve dia 1 de març a les 16.30 hores tindrà lloc a la conferència "Imatge biomèdica: més enllà de la microscòpia" per Roberto Fernández Fernández (Universitat Carles III), col·laborador del GHPO i actualment investigador del Biomedical Imaging and Instrumentation Group (BiiG de la UC3M).

En aquesta conferència es tractaran algunes de les tècniques d'imatge biomèdica que s'estan desenvolupant en el Biomedical Imaging and Instrumentation Group (BiiG) de la Universitat Carles III de Madrid, dins de la línia d'investigació en imatge òptica i microscòpia. En aquests últims anys, aquest treball s'ha centrat, d'una banda, en tècniques de mesura directa, com la detecció i caracterització del comportament d'un invertebrat mitjançant un sistema de cambres i microscòpia SPIM o el desenvolupament d'un dispositiu per al monitoratge d'un ratolí en assajos de microscòpia intravital. D'altra banda, s'han realitzat diversos avanços en tècniques de mesura indirecta, com la implementació d'un sistema per a determinar el perfil rugós de mostres de teixit en estudis ex viu i in vivo, mitjançant mesures d'autocorrelación de llum dispersada en reflexió, o tècniques per a detecció de canvis cel·lulars a nivell nanoestructural, entre altres.

L'enregistrament de la conferència pot visualitzar-se ací: https://vertice.cpd.ua.es/238267

• Dilluns, 15
  • Conferència Laura M. Parro

Conferencia "Anàlisi geodinámico de les escorces de Mart, Europa i Ceres"

Dijous que ve dia 18 de febrer a les 11.00 hores tindrà lloc la conferencia "Anàlisis geodinámico de les escorces de Mart, Europa i Ceres" per la Doctora en Geologia (UCM) Laua M. Parro. La investigadora Laura M. Parro és actualment contractada postdoctoral en el projecte NEO-MAPP.
    La conferència resumeix la seua investigació científica realitzada fins ara en el camp de la geologia planetària i enfocada en l'estudi del flux tèrmic, l'estructura de l'escorça i l'evolució tectònica dels planetes rocosos i/o objectes i satèl·lits gelats del sistema solar. L'anàlisi sobre l'estat tèrmic, composició i estructura de les capes externes d'aquests cossos, així com les deformacions registrades en les seues superfícies, permeten conèixer millor la dinàmica global i quin ha sigut la seua evolució al llarg de la seua història geològica. Es presentaran exemples concrets d'estudis realitzats sobre Mart, Europa i Ceres, i les missions espacials presents i futures implicades en l'obtenció de dades d'aquests cossos planetaris.
    La conferència podrà seguir-se a través de Google Meet: https://meet.google.com/erz-dsqc-vdg
    L'enregistrament de la conferència pot visualitzar-se ací: https://vertice.cpd.ua.es/237344